jobbig måndag, - svininfluensan

Idag är det somsagt måndag, ifall någon hade missat det?
Måndagar brukar alltid vara lite jobbiga eftersom skolan och allt som det innebär startar igen.
Idag var det dock värre än en vanlig måndag, två prov på schemat och en spruta!
Töntig som jag är började jag grina när min mattelärare sa att vi skulle gå till gymnastiksalen
och ta spruta om en halvtimme och sen fortsatte jag med det hela sista halvtimmen på mattelektionen.
Jag vet inte varför jag grinade egentligen, för jag tycker inte alls att det gör ont att ta en spruta men
utav någon mystisk anledning gick inte tårarna att hålla tillbaka. Min lärare lät mig ta sprutan som två;a iallafall så att jag skulle slippa behöva sitta och vänta och grina ännu mer. Sen fick hon sitta och hålla mig i handen, haha :'D, man kan undra om jag går ettan på gymnasiet eller ettan på lågstadiet?

iallafall när sprutan var tagen och det värsta var över, trodde jag, blev det ännu värre. Man ska sitta i en kvart och vänta innan man får gå iväg efter man har tagit sprutan och när jag satt där och väntade började jag frysa. Tillslut frös jag så mycket så att jag skakade tänderna, trots att jag satt med min dunjacka, Julias jacka och en filt. Efter 15 minuter gått tyckte de att det var bäst att jag åkte hem, så jag missade mina två prov, vilket ioförsig var bra för nu hinner jag plugga lite mer. 

Nu är jag sängliggande, eller ja, soffligande, vilket inte är så kul. Jag får trösta mig med mina varma mackor som jag tryckt i mig, blev en sisådär x antal många. ooupsi, men det finns inget bättre att göra. Nu ska jag titta på music and lyrics som börjar på tv1000 och äta min godispåse med choklad jag köpt och sedan blir det antagligen ännu mer film och tv. Kanske slänger in några fler inlägg också eftersom jag inte kan göra mycket annat. 

De sa att dem som började frysa kraftigt efter sprutan oftast är dom som drabbas av feber så dem sa att den ganska garanterat skulle komma snart. Inte så kul. Hoppas allting är över imorgon bara så att jag inte missar skolan. Imorgon har vi nämlien frisör från tio till halv fem, ser jag fram emot :)

Värt att ta svininfluensa vaccinet eller inte?
Kommentera era åsikter! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0